Lviv de Gezilecek Yerler, Ne Yenir, Neresi Görülmelidir ?

Bir önceki yazımda Lviv ‘ e gidiş hikayemden bahsetmiştim, şimdi size Lviv ‘ de kesinlikle görülmesi gereken noktalardan, ne yenir, ne içilir hakkında bilgi vermeye çalışacağım.

Gezimizin ilk gününde uçuş yorgunluğunu üstümüzden attık ve karnımızın acıkmasıyla birlikte yemek arayışına geçtik. Daha önce evi kiralamadan etrafta ne var ne yok bakmıştım. Bir üst sokaktan tramvay geçiyordu ve köşesinde bizdeki a101, şok benzeri bir market vardı. Oraya gidip kahvaltılık bir şeyler almaya karar verdik. İçeri girer girmez burnumuza sıcak ekmek kokusu geldi 🙂 O tarafa doğru yönelince marketin içinde ufak bir ekmek pişirme ünitesi vardı. Ekmek pişiren kızı görünce ekmeğin kokusunu unuttum 🙂 Sarışın uzun boylu, renkli gözlü tatlı bir kız ekmek pişiriyordu. Eline sağlık dedikten sonra ekmeğimizi aldık, daha sonra peynir, süt, domates, muz gibi günlük ihtiyaçları ve suyumuzu aldık. Mutfaklı ev kiralamanın avantajını kullanarak sabah kahvaltısını menemen yaparak geçirdik 🙂

lviv-menemen

Yemeğimiz yedikten sonra üstümüzü giyindik ve kendimizi Lviv sokaklarına attık. Önce tramvaya binip şehir merkezine inmemiz gerekiyor, durağa gidip tramvayın gelmesini bekledik. Şehir içinde her yere tramvay ile gidebilirsiniz 5-6 grivna civarında fiyatlar oldukça ucuz 🙂

Lviv Şehir Merkezi

Şehir merkezine indiğimizde ilk dikkatimizi çeken binaların tarihi yapısı oldu. Unesco dünya kültür mirası listesinde yer almasının en büyük nedeni buydu herhalde. İlk yapmanız gereken şeylerden biri Lviv belediye binasına gidip şehri kuş bakışı görmeniz. Dışarıdan kaleyi andıran bir kuleye sahip olan belediye binasının en tepesine çıkmak için uzun bir tırmanış gerekiyor. Eski merdivenleri ve tek kişilik geçişi olması biraz sıkıntı ama tepede ki manzara buna değer.

lviv-belediye-binasi

Belediye binasının önünde bulunan ufak trene binerek 1 saatlik şehir turu yapabilirsiniz. Bu turda bütün şehirde bulunan tarihi yerler gezdiriliyor ve bu yerler hakkında bilgi veriliyor. Size verilen kulaklık ile istediğiniz dilde bu anlatımı dinleyebilirsiniz.

Tren gezimizin ardından Rynok Square‘ da bulunan mekanlardan birine oturarak ne varsa içiyoruz 🙂 Portakal suyu, soğuk kahvelerin üzerinde birde pis boğazlık yapıp çay söylüyoruz. Topu topu 8-10 Türk lirası civarında bir hesap ödeyerek oradan kalkıyoruz sırada gezilecek yerler var.

Lviv Çikolata Fabrikası

Turistler ve çikolata severler tarafından en ilgi çekici yerlerden biri olsa gerek 🙂 İlk  iki katında çikolataların sergilendiği diğer katında ve terasında kahve keyfi yapabileceğiniz bir yer burası… Binlerce çeşit çikolata sizi kendinizden alıyor. Turist çeken bir yer olduğundan dolayı burada fiyatlar biraz daha pahalı. Bir kaç parça çikolata alıp gezimize devam etmeye karar veriyoruz.

lviv-cikolata-fabrikasi

Lviv Kahve Madeni – Coffee Manufacture

Kesinlikle gezilmesi gereken diğer bir yerde kahve madenidir. Tarihi bir bina içerisinde bulunan bu mekanda her türlü kahve bulunuyor. Her yerde kahve çekirdeği ve çekilmiş kahve bulabilirsiniz. Mekanın alt katında mahzen bulunmaktadır. Oraya inip fotoğraf çekilebilirsiniz. Mahzenin en alt kısmında kahve alabileceğiniz bir yer de bulunmaktadır.

lviv-kahve-madeni

Şehir meydanını adım adım gezmeye devam ediyoruz. Yemek yemek için bir çok mekan mevcut biz arkadaşımla helal yemek aradığımız için, merkezdeki mekanlarda yemek yemedik. Lviv’ de helal yemek istiyorsanız şiddetle önereceğim mekan Beyruth Hall olacaktır. Oldukça doyurucu menüleri vardır ve fiyatlar da gayet uygun. Özellikle tavuk yemeklerini tavsiye ederim. Bir diğer helal lokantası da Taksim Restaurant da ise özlediğiniz Türk yemeklerini bulabilirsiniz. Kahvaltı yapmak isterseniz sucuklu yumurta bile var 🙂

Şehri gezerken bol bol fotoğraf çekilecek yer bulabilirsiniz. Bunlardan biri de şehir merkezinde bulunan I love Lviv yazısıdır. Burada fotoğraf çektirmeyi unutmayın ! I love Lviv yazısında fotoğrafımızı çekerek uzun bir yürüyüş yapacağımız High Castle a doğru yola çıkıyoruz.

i-love-lviv

Lviv High Castle

Bütün Lviv ‘ i görebileceğiniz yerlerden biri olan High Castle a doğru yürüyoruz. Burası şehrin biraz daha dışında bulunuyor. Buraya taksi ile gidebilirsiniz ama biz yürümeyi tercih ettik. Lviv ‘ de bulunduğumuz 5 gün boyunca günde ortalama 15 – 20 km yürümüşüz 🙂 Bir yeri tanımak için en güzeli gezerek, şehirde ve sokaklarda kaybolmak gerekiyor. Tamamen kaybolmamak için telefonunuza maps.me uygulamanızı indirmenizi tavsiye ederim. Bu uygulama sayesinde internet olmadan da şehri gezebilirsiniz. Uzun ve yorucu bir yolculuktan ve tırmanıştan sonra High Castle’ a gelmiş bulunuyoruz. Burası fotoğraf çekinmek için mükemmel bir yer, on numara profil fotoğrafları çıkabilirsiniz.

lviv-high-castle

Resimde sağ tarafta bulunan kule şeklindeki yer Lviv Belediye Binasıdır.

Lviv Opera Binası

Bu şehirde en çok bilinen ve görülmesi gereken yerlerden biride opera binasıdır. Benim pek ilgimi çekmese de fotoğrafını çekmeden geçmedim 🙂

lviv-opera-binasi

Lviv ‘ de İnternet Kullanmak

Sadece Ukrayna için değil de herhangi bir ülkeye gittiğinizde Türkiye’ deki hattınızı kullanmamanızı tavsiye ederim. Çok uçuk faturalar ödemek zorunda kalabilirsiniz. Lviv ‘ de şehir merkezinde hemen her yerde şifresiz wifi bulabilirsiniz. Bizim gibi sürekli aynı yerde kalmayan insanlardansanız kendinize bir sim kart almanız gerekmektedir. İnterneti olan sim kartlar bu işi görür. Kendimize sim kart almak için Forum Lviv ‘ e gidiyoruz. Burası yeni bir alışveriş merkezi, hemen her türlü mağaza ve yemek var. Cep telefonu mağazasına girerek 20 gb interneti olan bir sim kart alıyoruz. Life cell sim kartın 8 10 20 gb lık internet paketleri mevcut, fiyatları gayet uygun. Aldığımız sim kart bir kaç dakika içerisinde aktif oluyor ve interneti kullanmaya başlıyoruz. Ukrayna’ da sim kart almak isterseniz Life Cell i tavsiye ederim.

4 Comments Posted

1. Merhaba yazınız gayet bilgilendirici ve helal yemek konusuna deginmeniz çok iyi olmuş tek başıma Lviv turu düşünuyorum öğrenci bütçesiyle düşünürsek ne kadar tutar

• Merhaba dostum, ben 4 gün kaldım. Uçak biletleri de dahil 1000 liraya mal oldu. Günlük 100-150 TL harcayarak istediğini yiyip, içebilir ve gezebilirsin.